Old and wise

Soms kan ik een beetje sentimenteel worden. Dan denk ik na wat er tot nu toe in mijn leven is gebeurd en vaak beoordeel ik mezelf ook een beetje (veel). Als dan ook nog ¨Old and wise¨ van The Alan Parsons Project op de achtergrond wijze woorden in mijn brein pompen, word ik alleen maar sentimenteler. Aardig liedje, hebben zij indertijd goed gecomponeerd én minstens zo goed gedicht. Ik weet niet wanneer ik ¨Old en Wise¨ zal zijn of dat ik het ooit ga worden. Misschien wel, misschien niet. Om me heen echter zie ik niet zoveel mensen die ¨Old and Wise¨ zijn, helaas. Ik zou willen dat willen . Maar, vele ¨oude¨ mensen zijn verbitterd over het verleden. Ik bid dat ik daar van gevrijwaard zal worden, het is een zegen van God als we oud en wijs de generaties daarna kunnen zegenen door hen iets mee te geven van wat wij (ik) heb geleerd. En The Alan Parson Project zingt alweer iets over ¨a friend o mine¨. Hoeveel vrienden heb ik waar dat op zou kunnen slaan. Nu wordt ik te sentimenteel. Nodig tijd om er mee te stoppen. O ja, Jezus heeft mij één van Zijn vrienden genoemd, als ik ¨Old and Wise¨ zal zijn, blijft dat nog steeds, zelfs voor eeuwig.

Geef een reactie

