Open CourseWare

Deze week viel mijn oog op een klein artikeltje in de 20Minutos, de Spaanse versie van de Metro en de Spits. In het artikeltje wordt uitgelegd dat er meer dan 600 gratis cursussen aan Spaanstalige universiteiten worden aangeboden. Open Courseware lijkt op Open Source Software: het wordt openlijk aangeboden en iedereen die dat wil kan daar zijn of haar voordeel mee doen. Volg bijvoorbeeld deze link naar verschillende lijstjes. Bij een dergelijk berichtje ga ik direct denken of dat ook op het gebied van theologie het geval is. En inderdaad, verschillende theologische universiteiten en seminaries bieden gratis mogelijkheden. Kijk bijvoorbeeld op de website van “Christian Colleges”.* Sommige universiteiten bieden zelfs een video met het bijbehorende college! Doe er ook je voordeel mee.

* ik had hier een link staan naar betreffende website. Op verzoek van de website beheerder is deze link weggehaald. Het zou de “performance” van de website naar beneden halen als ik het liet staan. Na enig heen en weer ge-mail, heb ik dat dan maar gedaan.

Geef een reactie

